tisdag 1 maj 2012

En trevlig Valborg


För mig som växte upp i Uppsala, så är det här med tradition vid Valborg lite annorlunda för mig, vi firade "sista april" i Uppsala, Valborg var enbart ett kvinnonamn för mig som ung. Som ungdom var det inga majbrasor man tittade på utan det var champagnefrukost, forsränning, sillunch, mösspåtagning kl 15 och sedan (om man orkade) festa på någon krog i staden. Gå till Gunillaklockan vid Uppsala slott och  lyssna på Orphei Drängar på kvällen, det var för "gamlingar".


Men det var då det...nu firar även jag Valborg med majbrasor, körsång o.s.v. och det har nog i ärlighetens namn varit trevligare, speciellt dagen efter :))


I år blev det dock en hemmakväll, en väldigt trevlig sådan. Yadkin hade privatfest dit jag blev inbjuden, DJ Apollon bjöd på dans, majbrasa och musik på bryggan vid Skivbutiken och Iendi bjöd på god ÖL!! Jajamen, jag hann med 14 st under kvällens lopp. Härlig stämning, med mycket prat och skratt, både i local och på streamen. TACK så jättemycket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar