torsdag 14 mars 2013

Vågar du??

På inflygning med fallskärmen, över Reykja flygfält
Jag älskar att vara i luften! Svårt att tro när man tänker på att jag var riktigt riktigt flygrädd tidigare. Att flyga var en pina för mig men ibland var jag tvungen.

Cessna - vårt bogserplan på flygklubben i RL. I SL är denna maskin väldigt knepig att flyga med, skulle tro att det krävs träning, träning och åter träning. Vilket jag kommer att göra :)
Botemedlet kom i form av att börja segelflyga själv! (Ja, det finns ombyggda segelflygplan som är handmanövrerade helt och hållet). Det var kul att segelflyga, men jag blev aldrig klar så jag fick certifikatet, jag var bara 1-2 lektioner ifrån. Men jag hade nått det viktigaste, övervunnit en rädsla som jag verkligen led 
av!! 

På segelflygklubben fanns även en fallskärmsklubb, så en till dröm blev verklighet, att hoppa fallskärm! Tandemhoppning och det var bara sååå underbart!!

Det fria fallet, en riktigt omtumlande men härlig upplevelse. Det gäller att hålla munnen stängd bara, speciellt om man blir filmad under nedfärden :)
Fallskärmen utvecklad - det är vid det här tillfället som man bara är så nära himlen det går att komma. Jag ville inte ner på marken igen, jag ville vara där HELA tiden!!
Nu finns mina drömmar och upplevelser på Reykja!! Ett flygplan, en luftballong, klättervägg samt fallskärmshoppning finns nu att prova på här. 

Luftballongen, som är underbar att åka med på simmarna. Själv skulle jag aldrig våga sätta mig i en luftballong i RL, det går för sakta!!
Klätterväggen, som diskvalificerar dig om du försöker fuska mot din motståndare.
Vågar DU??? 
VÄLKOMNA!!!

OBSERVERA!! Vi har flyttat om lite men allt ovan finns inom räckhåll vid landningspunkten!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar