torsdag 31 oktober 2013

Ja, vad ska man säga...?

Alla har förstås nåtts av beskedet om att Yadkin ska läggas ner, trist naturligtvis, jag & Peppe hyrde ju halva simmen en gång i tiden av först Jändi & Apollon och sedan av Jändi. Försvann därifrån ett tag men återkom med Svampen.
Jändi gör helt rätt tycker jag, känner man att man inte kan ge mer, då är det dags att lägga ner. SL får inte bli ett tvång, en massa måsten utan man måste tänka på sig själv först och främst, vilket vi är många som har svårt för ibland. Så jag stöttar Jändis beslut till 100% !!

Under en tid har jag själv funderat över om Svampens framtid,  mycket p.g.a. samma orsaker som Jändi funderat över Yadkin, och tydligen fick jag hjälp på traven nu...
Det innebär att Svampen plockas ner nu på obestämd framtid men det är inte omöjligt att den pluppar upp igen någon gång. Just nu känns både RL och SL väldigt gungigt för mig, men jag hoppas allt löser sig så småningom.

Tack Svampen! Nu är det dags för dig att vila ett tag...

Vad jag vet med säkerhet är dock att Reykja kommer att finnas kvar!! Förhoppningsvis kan det bli lite mer action där också även om den inte är tänkt att vara någon events- eller klubbsim, men det kanske är dags att vi lär oss umgås på andra sätt? Relaxen fortsätter som vanligt på fredagar kl. 20.00-20.30 och sedan hoppas jag att Alf och jag kan planera lite roliga saker där. Vi har även lite andra planer som jag hoppas blir verklighet. Det får framtiden utvisa, inga måsten och tvång utan allt måste ske med en känsla av att det är roligt!!

Tack Yadkin för den tid som varit och tack Jändi för ditt fantastiska arbete som landlady och ditt enorma stöd för oss alla som hyrt på Yadkin!!! Nu önskar jag dig ett riktigt riktigt roligt och härligt SL där du bara gör det som faller dig in och att du nu får chansen att tänka på dig SJÄLV!!!

1 kommentar: