onsdag 12 november 2014

Det FINNS goda människor :))

För några veckor sedan gjorde jag ett inlägg där vi bad er om att hjälpa oss att hjälpa Delfinaaa, och det blev en lösning som jag verkligen inte kunde ana!! :)

I söndags immade Lena Bloobury-Takacs mig och talade om att hon hade en relativt ny SL-vänlig dator hon inte använder som hon kunde tänka sig att sälja för en billigare penning för att hjälpa Delfinaaaa. Ungefär samtidigt hade Tom, en FB-vän till Delfi varit i kontakt med NEO om att han ville vara med och hjälpa till, och jag skulle kontakta honom om hur han kunde ge pengar på annat sätt eftersom han inte är på SL.
(Både Lena och Tom är tillfrågade om det är okej att jag nämner deras namn.)

Det blev förhandlingar kors och tvärs och det slutade helt fantastiskt!!

Tom och Lena tog kontakt med varandra och nu är datorn på väg till Delfinaaa!! Jag vill tacka Tom så jättemycket, för det var du som skänkte hela datorn till Delfi.

Vi har fått in hel del pengar, TACK till NEO som kommer att använda sin del av pengarna som vi fick in, till något som vi tror kommer att glädja Delfi. RL-artister är och kommer att bli inblandade på olika sätt och kanske lite annorlunda än vad som var tänkt, men jag överlåter åt NEO att informera om detta eftersom han varit i kontakt med dem och vet vad som är okej att berätta och inte. Eller så kan du imma mig NEO så vidarebefordrar jag det :)

SÅ mycket kan jag iaf säga att en RL-artist kommer till Avalon Park den 29 november, en artist som har uppträtt i SL tidigare. Personen kommer att spela för någon annan, jag kan inte säga mer just nu, jag måste fixa en sak först i slutet av veckan...

Några till har skänkt pengar, ni vet vilka ni är, så ta kontakt med mig om ni vill ha pengarna tillbaka, annars kommer dessa att sparas till något nytt insamlingsprojekt i Avalon Park. Eftersom jag inte tillfrågat er så nämner jag inte era namn.

TACK alla ni som visade att ni har ett hjärta av guld,

Med äkta tårar i mina ögon i skrivande stund, slutar jag här med ett leende på läpparna...det FINNS goda människor :)

1 kommentar:

  1. Vad fantastiskt fint och grattis Delfinaaaa... det finns verkligen fler hjälpande människor i SL än i RL....
    Fasiken vad jag saknar SL....Kram på er Weny

    SvaraRadera